Cum să te promovezi în Social Media?

Promovarea unui website și implicit a unei afaceri în Social Media pare să fie simplu de realizat, însă în ciuda aparențelor, aceasta nu se rezumă la distribuirea unor imagini și postarea de informații pe rețelele de socializare precum Facebook, Google +, Twitter, etc. Deținătorii de afaceri și agențiile de publicitate apelează la strategii de durată medie și lungă atunci când țintesc un anumit public prezent în Social Media. Categoriile de vârstă, intervalele orare ale fiecărei zile, anunțurile promovate, tipul de informație căutată, etc., sunt numai câțiva dintre factorii de interes atunci când vine vorba despre promovarea cu ajutorul acestui canal.

Social Media reprezintă un ansamblu de rețele sociale care se completează în mare parte și care au scopul de a conecta oameni, afaceri, servicii, etc. Multitudinea de canale oferite de Social Media formează un mix de promovare care trebuie să fie luat în considerare de către orice detinător al unei afaceri. Ultimii ani în Social Media au fost marcați de o explozie a marketing-ului, dar și a optimizării SEO. De aceea, înainte de a da startul unei întregi campanii de promovare, sunt important de luat în considerare câțiva factori decisivi pentru succesul afacerii:

  1. Conținutul vizual de calitate este cel care atrage cei mai mulți potențiali clienți – infograficele, imaginile editate la standarde înalte, imaginile personalizate, fotografiile sugestive, etc., sunt toate elemente vizuale care spun cât o mie de cuvinte. În special în ceea ce privește promovarea, câteva imagini gândite strategic, pot fi foarte valoroase.
  2. Video-urile sunt mai puțin plictisitoare – indiferent de domeniul în care îți desfășori activitate, publicul tău va fi mult mai încântat să aibă acces la informații utile într-un mod interactiv, dinamic și rapid.
  3. Perseverența contează – postările constante obișnuiesc publicul din Social Media, în special pe cel de pe platforma socială Facebook, să primească informații legate de afacerea sau serviciul pe care îl oferi. Astfel, în timp, va deveni interesat să afle noutățile din domeniu.
  4. Diversitate – prezența în cele mai importante medii online are o importanță majoră. Este recomandat să ai conturi active pe platforme sociale precum Pinterest, LinkedIn, Twitter, Google+, etc. Fiecare este dedicat unui alt tip de public, iar cu cât afacerea ta este mai prezentă, cu atât este mai mare probabilitatea de a găsi clienți cu adevarat interesați.
  5. Conținutul postărilor este cartea de vizită a afacerii tale – este important ca atunci când postezi în interiorul platformelor de socializare, conținutul tău să sune social. Dacă acesta va avea un ton sobru, iar expresiile folosite vor fi întotdeauna reci, publicul va avea o reținere în a găsi modalități de conectare cu afacerea ta, la nivel psihologic. Așadar, încearcă să creezi postări care să se adreseze tuturor categoriilor de public, însă care să pară venite din partea fanilor, nu din partea marketerilor.