Conținutul este regele – o sintagmă a succesului în Google

În contextul optimizării SEO și al promovării online, auzim deseori expresia „Content is King” sau „conținutul este regele”, în traducere. Dacă până în acest moment, semnificația acestei expresii îți este străină, acest articol te va ajuta să întelegi ce înseamnă și de ce este important să ții cont de ea.

De ce este conținutul rege?

în ultimii ani, a devenit bine-cunoscut faptul că algoritmii Google sunt setați să caute și să indexeze paginile web care au un conținut bine optimizat, structurat și user-friendly. De aceea, deținătorii unor pagini web, moderatorii sau dezvoltatorii, precum și creatorii de conținut, sunt cei care trebuie să țină cont de generarea unui design și al unui conținut care să poată fi navigat ușor de către utilizatorii online.

Pentru a face acest lucru posibil, este necesar ca fiecare deținător al unui website să decidă dacă pagina sa va avea rol de informare, de vânzare sau de promovare al altor produse, respectiv servicii. În funcție de categoria din care face parte un blog sau un website, acesta va avea un conținut diferit. Cu toate acestea, acest conținut va trebui să fie inteligibil, prietenos și foarte ușor de accesat. Mai mult decât atât, textul unui website, elementele vizuale precum imagini, video-uri, infografice, etc., trebuie să fie originale.

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care le vizează expresia „conținutul este rege” este necesitatea fiecărei pagini web de a avea conținut original. În acest sens, algoritmii Google au abilitatea de a detecta orice conținut duplicat și mai apoi, de a penaliza website-ul, fapt care duce la coborârea imediată a poziției în motoarele de căutare.

Cum transformi conținutul tău într-un rege care domnește în ținutul Google?

În primul rând, trebuie să te familiarizezi cu conceptul de optimizare SEO și optimizare site. Dacă ești deja familiarizat, dar nu ai avut ocazia să pui în practică niciuna din tehnicile de promovare online pe care Google le consideră valide și „ortodoxe”, atunci este cazul să angajezi una sau mai multe persoane care să te ajute în acest proces.

În al doilea rând, trebuie să îți optimizezi întregul conținut pentru motoarele de căutare. Asta înseamnă că trebuie să începi să publici articole în mod regulat, fie pe website, fie într-un blog conectat la pagina ta web. Desigur, nicio promovare site  nu poate avea loc în mod corect dacă textul din categoriile existente este copiat din alte surse, sau dacă acesta nu este relevant pentru domeniul de activitate. De aceea, este important să ai un conținut informativ și relevant pentru cel puțin câteva categorii, cum ar fi: Despre Noi, Servicii, Cum funcționează, etc.

Dacă totul pare simplu până în acest punct, ei bine, trebuie să știi că asta nu e tot. Există o mulțime de reguli pe care trebuie să le urmezi atunci când îți propui să urci în topul căutărilor Google. Pentru început, conținutul nu se refera doar la text, ci și la design-ul site-ului tău, la elementele vizuale menționate mai sus și la promovarea conținutului prin canale externe. Chiar mai mult, pe măsură ce te vei ocupa mai mult de promovarea website-ului tău, vei întâlni în mod frecvent și expresia „write for humans, not for robots”. Așadar, pentru a transforma conținutul website-ului tău într-unul demn de ținutul magic numit Google, învață să te adresezi în mod special oamenilor, iar restul va veni de la sine.