10 sfaturi pentru un marketing de succes

Marketing-ul a devenit un mix de reguli și strategii care implică numeroase domenii de activitate. Pentru a avea succes în marketing, clasicele reguli din publicitate nu mai sunt suficiente. De aceea, ne-am propus să realizăm un top al celor mai importante sfaturi de urmat atunci când promovarea este o necesitate.

  1. Analizarea rezultatelor – rezultatele din trecut sunt foarte importante pentru a determina viitoarele acțiuni. În acest sens, este utilă o echipă care să se ocupe strict de analizarea acestor rezultate, de statistici și care să opereze cu ajutorul unor sisteme de analiză precum Google Analytics.
  2. Întelegerea publicului țintă – Publicul țintă are dorințe și nevoi diferite de ale persoanei care deține afacerea. Această confuzie frecvent întâlnită conduce în numeroase cazuri la eșec și investiții proaste. De aceea, este important ca publicul țintă și nevoile lui să fie analizate în mod obiectiv și realist. Suportul din partea echipei de customer service trebuie să fie impecabil pentru ca acest public să poată să fie înțeles.
  3. Examinarea competiției – atunci cand alții au succes, înseamnă că există o cale de a avea succes pentru oricine. Competiția reprezintă uneori cea mai bună lecție de afaceri. Analizarea rezultatelor companiilor-competiție în anumite perioade de timp poate duce la adevarate revelații.
  4. Content marketing – strategia conținutului pare una banală, însă nu este deloc așa. Publicul recepționează mesajele companiei tale prin intermediul textelor, al elementelor vizuale pe care le transmiți. Cu cât acestea sunt mai inovative, mai șocante, mai interesante și mai îndreptate înspre consumator, cu atât publicul va deveni mai interesat.
  5. Prezența în Social Media – orice afacere care nu este prezentă pe platformele sociale, va decădea mai devreme sau mai târziu. Publicul grăbit din societatea noastră caută să se informeze cât mai rapid. Fie că este vorba despre orar, date de contact, servicii, prețuri, testimoniale sau cumpărarea unor produse, atunci când aceste date nu se găsesc online, afacerii îi scade credibilitatea.
  6. Promovarea brandului – Brand-ul afacerii tale trebuie să fie promovat pentru a fi recunoscut de către public. Promovarea online a acestuia este cea mai bună opțiune, însă nici metodele clasice precum televiziunea, radioul sau presa scrisă nu trebuie excluse.
  7. Optimizarea website-ului – optimizarea SEO este o acțiune esențială care trebuie să aibă loc în mod constant. Externalizarea acestei activități este cea mai bună opțiune atunci când compania ta nu deține un departament care să se ocupe în mod special de asta.
  8. Tehnologie actualizată – pachetele de software, lungimea de banda, hardware-ul, etc., sunt doar câteva dintre cele mai importante elemente pentru a atinge performanța cerută de sistemele de gestiune, promovare și developare de astăzi.
  9. Măsurarea succesului – așa cum este nevoie de analiza rezultatelor din trecut, este la fel de multă nevoie de analiza succesului din prezent. Profitul trebuie să fie cuantificabil, iar sursele exacte ale acestuia trebuie să fie cunoscute.
  10. Personalul – Task-urile din lumea marketing-ului sunt din ce în ce mai complexe și mai consumatoare de timp. Dacă până acum era suficient să realizezi o simplă optimizare SEO și să postezi informații în Social Media o dată pe săptămână, astăzi aceste cerințe s-au dezvoltat și este nevoie de o întreagă echipă pentru a duce la bun sfârșit toate aceste activități, fără a fi presat în mod constant de timp. Așadar, investiția într-o echipă competentă este o variantă inteligentă.